sâmbătă, 10 iulie 2010

Agenda Casei Regale
24 mai 1999
"Daca traia Corneliu Coposu, alta ar fi fost situatia Romaniei", afirma M.S Regele Mihai

Intr-un interviu acordat revistei de limba romana din Danemarca, " Dorul ", Majestatea Sa Regele Mihai I a facut mai multe declaratii despre situatia de astazi din Romania. Intrebat daca situatia din Romania ar fi fost astazi alta daca ar fi trait Corneliu Coposu, Majestatea Sa Regele a raspuns : " Eu sunt convins ca da! Este o imensa pierdere pentru Romania, din punct de vedere politic, din punct de vedere romanesc. In acelasi timp, este o imensa pierdere pentru Familia noastra, pentru ca el a fost nu numai omul politic care a fost, a fost un prieten foarte devotat noua! Pierderea lui Corneliu Coposu este o pierdere inestimabila". Despre o posibila reunificare a Romaniei cu Basarbia, Regele Mihai a afirmat: "Unirea cu fratii nostri din Basarabia, mi se pare un act normal, pentru rectificarea unei nedreptati istorice! Dar cum am mai spus, aceste lucruri depind de fratii nostri de dincolo de Prut. Nu cred ca putem da vina pe o singura persoana, pentru neindeplinirea acestei uniri pana acum. Poate ca noi toti avem o vina. Daca Romania ar fi fost mai prospera, din punct de vedere economic, mai atragatoare fata de basarabeni, s-ar fi realizat poate si reunificarea... Punerea casei noastre in ordine este importanta pentru unitatea noastra nationala, iar aceasta responsabilitate este la Bucuresti! Cei mai multi politicieni de la Chisinau au fost educati la Moscova, asa ca au putin interes fata de reunificare. Daca devenim puternici si prosperi, aceasta problema ar putea sa se schimbe mai repede". In legatura cu renuntarea de catre Bucuresti la teritoriile sale, Regele Mihai a afirmat in interviul amintit : " Eu nu sunt asa de convins ca noi am renuntat defintiv la teritoriile noastre ! Desigur, fara o intelegere cu vecinii nostri nu va putea avea loc nici o investitie majora pentru exploatarea petrolului din Marea neagra. Decizia corecta a oricarui guvern trebuie sa fie un echilibru intre dorinta si realitate. Pe de alta parte, o viitoare schimbare de frontiera trebuie facuta intr-un anumit sens, altfel, occidentalii se vor uita foarte urat la noi !... Este totusi o situatie delicata, dar nu trebuie sa disperam pentru asta". In alta ordine de idei, Regele Mihai a fost intrebat si despre opinia sa in privinta declaratiei doamnei Zoe Petre potrivit careia moralitatea nu are ce cauta in politica. "Asta am vazut si eu, intr-un interviu pe care ea l-a dat unui jurnal, mi se pare ca era revista "22".Am ramas foarte mirat. Fiindca mai este un lucru, de care poate putina lume se sinchiseste: asa cum se spune, nu poti ca in familie sa traiesti stramb, iar in public sa fii drept... Daca ai o minte incalcita, esti incalcit peste tot. Daca esti stramb in politica, cum o sa fii drept in familie ? Astea sunt doua lucruri, care nu se potrivesc deloc ! Daca oamenii au un crez moral in familie, normal ar fi ca acest crez sa se reverse si in viata publica...", a spus Majestatea Sa Regele Mihai. Intrebat despre promisiunile care i s-au facut ininate de alegerile din 1996 de catre diferiti politicieni privind reinstaurarea Monarhiei, Majestatea Sa a afirmat : " Aici cred ca se stie foarte bine ce s-a intamplat cu diversele promisiuni privind reinstaurarea Monarhiei. Dar mai trebuie stiut ceva, ca eu niciodata nu am dat mare atentie promisiunilor politicienilor ! Cum am spus de multe ori, am depus un juramant catre Poporul roman, ca sa-l servesc tot timpul ! Cum vor ramane sa fie guvernati si daca Monarhia sa fie restarurata, de fapt este resortul lor sa decida!"..."Este greu sa explic de ce Romania ramane o republica cvasi-ilegala. Din ce am vazut eu, umbland prin sate si orase, atmosfera printre cei care i-am vazut, este cu totul alta, decat se spune la Bucuresti. Dar cum am spus adineaori, sunt romanii nostri care ar trebui sa decida ce vor. Daca ei sunt convinsi si vor o schimbare radicala, sunt ei atunci cei care trebuie sa spuna ce vor !".

Andrei Badin

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

axa